• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Психологічна служба

Психологічна служба школи

/Files/images/Фото0900.jpg


Гірко Дмитро Дмитрович, практичний психолог, спеціаліст вищої категорії. Закінчив психологічне відділення ХДУ ім.О.М.Горького. Після закінчення університету займався проблемами соціального управління в Науково-дослідному технологічному інституті приладобудування, Всесоюзному науково-дослідному інституті організації праці в чорній металургії, концерні "ЕПОС". З 1998 року працює в освітянській галузі: Харківський ліцей №107(1998-2006 роки), Височанська СЗОШ I-III ст.(з 2006 року по теперішній час).

З метою підвищення кваліфікації практичний психолог постійно приймає участь в районній виставці-ярмарку педагогічних ідей. Досягнення: I місце в 2010 році, II місце в 2012 році, III місце в 2008, 2009, 2014 роках. В областній виставці-ярмарку педагогічних ідей. Досягнення: I місце в 2006 році, III місце в 2004, 2005, 2008, 2010 роках.

Узагальнення досвіду роботи в наступних публікаціях:

- стаття "Психологічний супровід особистісного розвитку учнів початкової школи" в інформаційному віснику "Майстерня гуманності" Управління освіти Киівської районної ради м.Харкова;

- стаття "Психологічний супровід підготовки до профільного навчання - запорука успішної соціалізації учнів школи III ступеня" в фаховому виданні "Практична психологія та соціальні робота";

- стаття "Психологічний супровід учнів четвертих класів" в фаховому виданні "Шкільному психологу. Усе для роботи";

- статті "Життєва компетентність старшокласників. Програма тренінгу", "Профілактика стресових станів. Використання рухових вправ у початковій школі" в фаховому виданні "Соціальний педагог".

- стаття "Розвиток часової перспективи. Заняття для старшокласників" , науково-методичний журнал "Шкільному психологу. Усе для роботи". 2019 № 1

Інформація про роботу психологічної служби школи

1. Розроблено і впроваджується антистресова кінезіологічна гімнастика для оптимізації психічного стану учнів, профілактики стресових станів в навчальній діяльності. Результати проведеної роботи узагальнено в статті “Використання рухових вправ для профілактики стресових станів в навчальній діяльності учнів початкової школи” в професійному виданні “Соціальний педагог”.

2. Розроблено і впроваджується технологія психологічного супроводу підготовки учнів початкової школи до навчання в середній школі. Результати проведеної роботи узагальнено в статті “Психологічний супровід учнів четвертих класів” в професійному виданні “Шкільному психологу. Усе для роботи”.

Тижневий графік роботи

практичного психолога Височанської СЗОШ I-III ступенів

Гірко Дмитра Дмитровича

День тижня Інтервали робочого часу Кількість годин Види роботи
1 Понеділок 8-00 – 14-00 – в школі




15-00 – 17-00 – за межами школи
6







2
Групова та індивідуальна діагностика Корекційно-розвивальна робота
Підготовка бланків, роздаткового матеріалу Підготовка до проведення тренінгів, занять, семінарів, бесід
2 Вівторок 8-00 – 14-00 – в школі


15-00 – 17-00 – за межами школи
6





2
Групова та індивідуальна діагностика Корекційно-розвивальна робота Психологічна просвіта Обробка результатів дослідження Оформлення висновків
3 Середа 8-00 – 17-00 – методичний день 8 Участь в нарадах, семінарах Професійне спілкування, консультації Робота з літературою
4Червер8-00 - 14.00 - в школі


15.00 - 17.00 - за межами школи
6





2
Групова та індивідуальна діагностика
Корекційно-розвивальна робота
Консультаційна робота
Обробка результатів дослідження
Оформлення висновків, рекомендацій
5П`ятниця8.00 - 14.00 - в школі
15.00 -

17.00 - за межами школи
6


2
Групова та індивідуальна діагностика
Корекційно-розвивальна робота
Консультаційна робота
Підготовка інформаційних матеріалів
Планування роботи та звітність

Успішна адаптація першокласників


Ефективність процесу адаптації, пристосування до школи, значною мірою, визначає успішність у навчанні, збереженні здоров’я дитини. Виділяють три основні етапи адаптації першокласників.

Перший етап отримав назву “фізіологічної бурі”. На цьому етапі організм дитини витрачає значну частину своїх ресурсів, що свідчить про надзвичайно високу “ціну” плати за цей період.

Другий етап – “буря” вгамовується, “ціна” знижується. Організм знаходить близькі до оптимальних варіанти реакцій на нові умови.

Третій етап – період відносно стійкого пристосування, коли організм знаходить найбільш оптимальні варіанти реагування на навчальне навантаження.

Не слід забувати, що готовність дітей до систематичного навчання різна, різний стан їхнього здоров’я, тому процес адаптації може тривати від 2 до 6 місяців в залежності від індивідуальних особливостей учня.

Існують показники, за якими можна визначити успішність адаптації. Одним із важливих показників, який легко контролювати, є маса тіла. За зміною цього показника можна відстежити, як впливає навчальне навантаження на організм, чи викликає воно негативні зміни у стані здоров’я. За результатами спостережень лікарів, вже до кінця жовтня маса тіла знижується у 60% дітей. Одночасно зі зниженням маси погіршуються показники працездатності, з’являються скарги у дітей на втомлюваність, сонливість, головний біль. Щоб уникнути цих негараздів, необхідно дотримуватися наступних правил.

Правило 1. Пам’ятайте, що дитина може концентрувати увагу не більше ніж на 15-20 хвилин. Тому, коли проводите разом з нею заняття, не забувайте через кожні 15-20 хвилин перериватися й обов’язково давати маляті фізичну розрядку. Загальна тривалість занять не має перевищувати однієї години.

Правило 2. Комп’ютер, телевізор і будь-які заняття, що вимагають значного зорового навантаження, мають тривати не більше години на день – так уважають лікарі-офтальмологи й невропатологи в усіх країнах світу.

Правило 3. Протягом першого року ваша дитина понад усе потребує підтримки. Дитина не тільки формує стосунки з однокласниками та учителями, але й уперше розуміє, що з нею самою хтось хоче дружити, а хтось – ні. Саме у цей час у першокласника складається свій власний погляд на себе, самооцінка. І якщо ви хочете, щоб із нього виросла спокійна і впевнена у собі людина, - обов’язково хваліть. Підтримуйте, не лайте за недоліки й неакуратність у зошиті. Усе це – дрібниці порівняно з тим, що від постійних зауважень ваша дитина зневіриться у собі.

Але з неменшими труднощами стикаються діти і в подальшому. Адже в початковій школі навчання відбувається на тлі незрілості основних функціональних систем організму дітей, в першу чергу, нейроендокринної. По даним медичних спостережень, найбільш масовий характер у школярів складають порушення постави, зору і психічного здоров’я. Перелічені хвороби педіатри назвали “шкільними”. Тому збереження здоров’я, профілактика шкільної дезадаптації є умовою гармонійного розвитку особистості учнів, їх подальших успіхів на життєвому шляху.

Кiлькiсть переглядiв: 275

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.