• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Психологічна служба

Психологічна служба ліцею

/Files/images/арт.jpg /Files/images/псих.jpg

Вітаємо вас на сторінці Психологічної Служби нашого ліцею!

Ми розуміємо, що психологічне благополуччя учнів, вчителів та батьків є надзвичайно важливим аспектом нашого навчального процесу.

Місією нашої Психологічної Служби є надання допомоги та підтримки в розвитку психологічної стійкості, покращенні взаємин та створенні сприятливого психологічного середовища в ліцею. Наш психолог та соціальний педагог завжди готова працювати над вирішенням психологічних питань та підтримувати нашу шкільну родину.


Основною метою на 2024 – 2025 навчальний рік – надання психологічного супроводу учасників освітнього процесу, збереження і зміцнення здоров’я, підвищення адаптивних можливостей здобувачів освіти, створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку усіх учасників освітнього процесу.


Основні цілі та завдання психологічної служби в ліцею включають:

Забезпечення Психологічної Підтримки: Надання психологічної підтримки учням, вчителям та батькам в управлінні стресом, емоціями та особистими труднощами.

Здійснення Консультацій: Надання індивідуальних та групових консультацій для вирішення психологічних проблем та викликів.

Проведення Профілактичних Заходів: Розробка та впровадження програм та заходів, спрямованих на запобігання психологічним труднощам, включаючи антибулінгові та антиторговельні програми.

Робота з Конфліктами: Допомога в управлінні та вирішенні конфліктів між учнями, вчителями та іншими членами шкільної спільноти.

Співпраця з Батьками: Посилення співпраці з батьками шляхом надання порад та консультацій щодо виховання та підтримки дітей.

Розвиток Педагогічного Процесу: Сприяння покращенню педагогічного процесу через розробку та впровадження психологічно орієнтованих методик та програм.

Психологічна Оцінка та Діагностика: Проведення психологічних оцінок та діагностики для визначення потреб та індивідуальних особливостей учнів.

Забезпечення Безпеки та Добробуту: Сприяння створенню безпечного та психологічно сприятливого середовища в школі.

Документування та Звіти: Ведення документації та підготовка звітів про роботу психологічної служби та результати її діяльності


/Files/images/psihologya_protasenya/2023-10-13_09-01-21-050.jpg До психологічної служби ліцею входить – Протасеня Вікторія Вікторівна.

Є психологом та соціальним педагогом з базовою вищою освітою в галузі психології. Має вищу освіту, отриману в Харківській Державній Академії Культури.

Номер телефону: 066-776-57-08

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀


⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Як пройти успішну адаптацію до 1-го та 5-го класів

Адаптація до 1-го класу

1. Підготовка до школи

Ознайомлення з середовищем. Якщо це можливо, відвідайте школу разом з дитиною, щоб вона могла ознайомитися з класом, вчителем та новим оточенням. Це допоможе зменшити страх перед невідомим.

Залучення до підготовки. Нехай дитина допоможе в підготовці шкільного приладдя та організації навчального місця вдома. Це створить у неї відчуття причетності та готовності.

2. Розробка режиму дня

Стабільний графік. Встановіть чіткий розклад дня, включаючи час для навчання, ігор і відпочинку. Регулярний режим допоможе дитині адаптуватися до нового ритму життя.

Ранній підйом і відпочинок. Перехід до нового графіка може бути поступовим. Поступово адаптуйте режим сну, щоб дитина могла легко прокидатися вранці.

3. Психологічна підтримка

Позитивне ставлення. Важливо, щоб дитина відчувала вашу підтримку і позитивне ставлення до школи. Розмовляйте з нею про те, що їй подобається в школі, і що вона може очікувати.

Режим занять. Впровадьте в ігровій формі навчальні заняття вдома, щоб дитина звикла до формату шкільних уроків.

4. Соціалізація

Соціальні навички. Допоможіть дитині знайти нових друзів, організовуючи ігри та групові заняття з однокласниками. Це може допомогти їй швидше адаптуватися до нових соціальних умов.

Адаптація до 5-го класу

1. Організація навчання

Самостійність у навчанні. Допоможіть дитині розвинути навички самостійного навчання, включаючи планування та організацію домашніх завдань. Використовуйте календарі і планувальники для відстеження завдань.

Нова методика навчання. Ознайомте дитину з новими предметами та методиками навчання, щоб зменшити стрес від нових вимог.

2. Психологічна підтримка

Регулярний зворотний зв’язок. Обговорюйте з дитиною її успіхи і труднощі. Своєчасне вирішення проблем і підтримка допоможуть дитині зберегти впевненість у своїх силах.

Управління стресом. Вчіть дитину ефективним методам управління стресом і релаксації. Включення фізичної активності, хобі та відпочинку у щоденний графік може допомогти знизити рівень стресу.

3. Соціальні навички та підтримка

Підтримка соціальних контактів. Заохочуйте дитину до участі в позашкільних гуртках та активностях. Це допоможе їй підтримувати соціальні зв'язки і знайти нових друзів.

Робота в групах. Заохочуйте участь у групових завданнях. Це допоможе дитині розвивати командні навички і адаптуватися до роботи в нових умовах.

Наш практичний психолог завжди готов надати консультацію та підтримку для батьків і дітей під час адаптаційного періоду. Не вагайтеся звертатися до нас за допомогою – разом ми зробимо цей період успішним і комфортним для вашої дитини.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀


Як організувати дистанційне навчання: Поради для батьків і учнів

Дистанційне навчання вимагає від учнів самодисципліни та організації. Щоб цей процес був ефективним і комфортним, важливо правильно підготувати навчальне середовище, підтримувати мотивацію та емоційний баланс. Ось кілька порад для батьків та учнів, як впоратися з цими викликами та зробити дистанційне навчання більш продуктивним.

⠀⠀⠀⠀

Як організувати процес навчання

1. Створення сприятливого навчального простору

Виділіть окреме місце для навчання. Це має бути тихе і комфортне місце, де дитина зможе зосередитися на навчанні. Уникайте місць, де можуть бути відволікаючі фактори, такі як телевізор або іграшки.

Забезпечте всі необхідні ресурси. Комп’ютер або планшет, інтернет-з’єднання, шкільні матеріали – все це має бути доступним і готовим до використання.

2. Розробка розкладу

Встановіть чіткий графік дня. Дотримуйтеся звичного розпорядку дня. Навіть якщо навчання відбувається вдома, варто вставати в той самий час, як у шкільні дні, робити перерви для відпочинку та фізичної активності.

Залучіть дитину до планування. Разом з дитиною розробіть розклад занять і відпочинку. Це допоможе їй відчувати відповідальність за свій час і виконання завдань.

Як підтримати мотивацію учня

1. Визначення цілей

Ставте перед дитиною конкретні та досяжні цілі. Наприклад, завершити певне завдання або прочитати розділ підручника до кінця дня. Чіткі цілі допомагають зосередитися і не втрачати мотивації.

Плануйте досягнення. Допоможіть дитині розбивати великі завдання на менші етапи, що робить процес навчання більш контрольованим і менш стресовим.

2. Заохочення до самостійності

Навчайте самостійності у виконанні завдань. Поступово передавайте дитині більше відповідальності за виконання шкільних завдань. Це не лише розвиває самостійність, але й допомагає підвищити мотивацію, оскільки учень відчуває контроль над своїм навчанням.

Підтримуйте ініціативу. Якщо дитина пропонує свої ідеї щодо виконання завдань або організації навчального процесу, підтримайте її. Це сприятиме розвитку творчого підходу та підвищить зацікавленість у навчанні.

Як зберігати емоційну рівновагу

1. Регулярний відпочинок і фізична активність

Робіть перерви. Заняття за комп’ютером можуть бути виснажливими. Обов’язково робіть короткі перерви кожні 30-40 хвилин для відпочинку очей і зміни активності.

Включайте фізичні вправи. Нехай дитина займається фізичними вправами між уроками. Це допоможе відновити енергію та покращити концентрацію.

2. Підтримуйте емоційний стан дитини

Регулярно спілкуйтеся. Запитуйте дитину про її відчуття, труднощі та досягнення. Це допоможе зрозуміти, коли їй потрібна допомога чи емоційна підтримка.

Навчайте справлятися зі стресом. Поясніть дитині, як важливо не боятися помилок і не перевантажувати себе. Використовуйте техніки релаксації, наприклад, дихальні вправи, щоб знизити стрес.

Як допомогти дитині під час дистанційного навчання

1. Заохочуйте позитивне ставлення до навчання

Підтримуйте інтерес до навчання. Використовуйте ігри, творчі завдання або інтерактивні ресурси для вивчення матеріалу. Це може зробити навчання цікавим і допоможе дитині зберігати позитивне ставлення.

Хваліть і заохочуйте. Позитивні відгуки про досягнення, навіть невеликі, мотивують дитину на подальші успіхи. Важливо підкреслювати старання, а не тільки результат.

Як підтримати соціальну активність

1. Створіть можливості для спілкування

Організуйте віртуальні зустрічі з друзями. Спілкування з однокласниками є важливим для соціалізації. Допоможіть дитині залишатися на зв'язку з друзями через відеозустрічі або чати.


Як допомогти дітям пережити травматичні події

Нехай ваша дитина відчуває себе в безпеці. Усім дітям, від малюків до підлітків, буде корисним ваш дотик — вистачить притулити, обняти, або просто заспокоїти поплескуваннямпо спині. Це дасть їм відчути безпеку, що так важливо після страшної або тривожної події.

Дійте спокійно. Діти прибігають по заспокоєння до дорослих після травматичних подій. Не обговорюйте свої занепокоєння з дітьми безпосередньо, або коли вони знаходяться поруч.Зверніть увагу на тон вашого голосу, оскільки діти швидко вловлюють тривогу.

Дотримуйтесь звичайного розпорядку дня, як це можливо. Серед хаосу та перемін звичайний режим запевняє дітей, що життя знову налагодиться. Намагайтеся їсти й лягати спати у заведений час. Якщо ви тимчасово переїхали, установіть новий розпорядок дня. І дотримуйтесь тих самих сімейних правил.

Допоможіть дітям насолоджуватися життям. Заохочуйте дітей до занять та ігор з іншими. Корисно відволікти їх, це дасть їм відчуття нормального життя.

Поділіться інформацією про те, що сталося. Завжди краще дізнатися деталі травматичних подій від безпечного дорослого, якому довіряють. Будьте стислими та чесними, дозвольте дітям ставити питання. Не думайте, що дітей турбує те саме, що й дорослих.

Не допускайте або обмежте доступ до новин. Це особливо важливо для дітей раннього віку та дітей шкільного віку, оскільки коли вони бачать тривожні події у репортажах по телебаченню чи в газеті, або чують це по радіо, в них може створитися враження, що ці події ще тривають. Важливо зрозуміти, як ваша дитина дивиться на ситуацію, і що її бентежить або турбує. Не читайте лекції – просто слухайте зі зрозумінням. Дайте дітям усвідомити, що вам можна розповідати, як вони почуваються в будь-який момент.

Усвідомте, що відчуває ваша дитина. Якщо дитина зізнається в занепокоєнні, не відповідайте: «Ой, не хвилюйся», тому що це може її збентежити, або сприйнятися як критика. Просто підтвердіть те, що ви чуєте: «Так, я бачу, що ти хвилюєшся».Знайте, що нормально відповісти: «Я не знаю». Найбільше діти потребують того, кому вони довіряють, щоб вислухали їхні запитання, прийняли їхні почуття та були поруч. Не хвилюйтеся про те, де знайти правильну відповідь — зрештою, немає відповіді, яка все владнає.

Зрозумійте, що питання можуть лишатися. Оскільки наслідками катастрофи можуть бути ситуації, що постійно змінюються, у дітей запитання можуть виникати неодноразово. Дайте їм зрозуміти, що ви готові поговорити в будь-який момент. Діти повинні засвоювати інформацію у своєму темпі, і питання можуть виникнути нізвідки.

Не перекладайте на дітей занадто великої відповідальності. Дуже важливо не перевантажувати дітей та не звалювати на них завдання дорослих, оскільки це може викликати в них стрес. Натомість найближчим часом вам слід знизити вимоги до домашніх обов’язківта шкільного навчання. Проте було б добре, якби діти виконували принаймні якісь справи.

Надайте особливу допомогу дітям з особливими потребами. Ці діти можуть потребувати більше часу, підтримки та поради, ніж інші. Можливо, вам доведеться спростити мову, яку ви використовуєте, і дуже часто повторювати ті самі речі. Вам також може знадобитися адаптувати інформацію відповідно до сил вашої дитини; наприклад,дитина з мовними вадами може краще розуміти інформацію за допомогою наочних матеріалів.

Допоможіть дітям розслабитися за допомогою дихальних вправ. Коли виникає тривога, дихання стає поверхневим; глибокі вдихи животом можуть допомогти дітям заспокоїтися. Ви можете піднести до рота дитини пір’їнку або пучок вати та попросити її подути на нього, повільно видихаючи. Або ви можете сказати: «Давай повільно вдихнемо на "раз, два, три", потім видихнемо на "раз, два, три"». Покладіть мʼяку іграшку або подушку на живіт дитини, коли вона лягає, і попросіть її повільно вдихати й видихати, та спостерігати за тим, як мʼяка іграшка або подушка підійматися й опускається.

Знайте, коли треба звертатись по допомогу. Хоча занепокоєння та інші проблеми можуть тривати місяцями, негайно зверніться за допомогою до свого сімейного лікаря або до фахівця з психічного здоров’я, якщо вони не зменшуються або ваша дитина починає чути голоси, бачить речі, яких немає, стає надмірно стурбованою, відчуває істерики, або завдає шкоди собі чи іншим (наприклад, бʼться головою, кулаками чи ногами).

Бережіть себе. Ви можете найкраще допомогти своїй дитині, якщо також дбаєте про себе. Поговоріть про проблеми з друзями та родичами; може бути корисно сформувати групу підтримки. Якщо ви належите до церкви чи громадської групи, продовжуйте брати в ній участь. Намагайтеся правильно харчуватися, пити достатню кількість води, дотримуватися режиму фізичних вправ і висипатися. Фізичне здоров’я захищає від емоційної вразливості.Щоб зменшити стрес, зробіть глибокий вдих. Якщо ви страждаєте від сильної тривоги, яка заважає вашій здатності функціонувати, зверніться за допомогою до лікаря або спеціаліста з психічного здоров’я; якщо у вас немає доступу до нього, поговоріть з релігійним лідером. Визнайте своюпотребу в допомозі та отримайте її. Зробіть це заради своєї дитини, якщо не з іншої причини.


Як ви можете допомогти собі в стані стресу

1) Проаналізувати, що для вас особисто є причиною стресу. Пригадайте 5 стресових ситуацій зі свого життя. Після складання списку відзначте, які пускові стресові чинники ви можете контролювати і ті, контроль над якими не у вашій владі.

2) Опишіть, що ви відчували під час кожної з перерахованих ситуацій (наприклад: гнів, злість, страх, роздратування, головний біль і т.п). Подумайте, що допомагає вам відчувати себе краще? Наприклад, фізичні вправи, розмова з другом, перегляд телепередачі та ін.

Цікаві вправи

Вправа с джеркалом.

Розкажіть про те, що вас хвилює самі собі. Сядьте зручніше перед дзеркалом і поговоріть самі з собою. Розкажіть, про все, що з вами сталося і спробуйте проаналізувати те, що трапилось. Говоріть самі з собою до того часу, поки все, що вас хвилює, не буде промовлено вголос і ви не відчуєте полегшення. Можливо, коли ви зрозумієте причини свого стресового стану, вам стане спокійніше і ви навіть приймете рішення про подальші кроки.

Лист до себе

Деяким краще допоможе перенести всі свої хвилювання на папір. Напишіть собі листа. Довірте паперу все, що відчуваєте і думаєте. Цей спосіб має ту перевагу, що письмова мова більш коротка та логічна. В процесі змальовування у листі ситуації розуміння проблеми настає швидше, ніж у розмові. Лист можна відра- зу ж знищити, або сховати і перечитати, коли вас знову почнуть хвилювати травматичні події. Ви згадаєте свій стан і зрозумієте, що зможете з ним впоратись, як і минулого разу.

Звільнення від почуття образи

Для поліпшення свого стану вам дуже важливо звільнитися від почуття образи і пробачити тих людей, які вас образили. Психологи вважають, що: прихована образа, злоба, критика себе та інших ‒ найбільш шкідливі для здоров’я емоції. Ми повинні звільнитись від минулого і пробачити всіх без винятку, включаючи самих себе. Повне звільнення від образи або злості виліковує ваші хвороби.

Протистресове дихання

Повільно виконуйте глибокий вдих через ніс, на піку вдиху затримайте дихання, після цього зробіть через ніс видих, як можна повільніше. Це заспокійливе дихання. Постарайтеся уявити собі, що з кожним глибоким вдихом і тривалим видихом ви частково позбавляєтеся від стресової напруги.


/Files/images/psihologya_protasenya/2 жовтня _20231002_230921_0000_page-0001.jpg/Files/images/psihologya_protasenya/2 жовтня _20231002_230921_0000_page-0002.jpg/Files/images/psihologya_protasenya/2 жовтня _20231002_230921_0000_page-0003.jpg/Files/images/psihologya_protasenya/2 жовтня _20231002_230921_0000_page-0004.jpg/Files/images/psihologya_protasenya/2 жовтня _20231002_230921_0000_page-0005.jpg/Files/images/psihologya_protasenya/2 жовтня _20231002_230921_0000_page-0006.jpg/Files/images/psihologya_protasenya/2 жовтня _20231002_230921_0000_page-0007.jpg/Files/images/psihologya_protasenya/2 жовтня _20231002_230921_0000_page-0008.jpg/Files/images/psihologya_protasenya/2 жовтня _20231002_230921_0000_page-0009.jpg/Files/images/psihologya_protasenya/2 жовтня _20231002_230921_0000_page-0010.jpg


Психологічні навички саморегуляції

"Тілесне сканування"
  • Вихідне положення - сидячи на дивані чи у кріслі;
  • Відмічайте, що відбувається у вашому тілі, коли ви зараз уповільнились і уважно прислухайтесь до себе;
  • Дихайте і спостерігайте;
  • Увага на ВСІХ відчуттях, не лише больових;
  • Запишіть своє спостереження.

"Заземлення"

Вправа "хребет"

  • Вихідне положення - стоячи;
  • Повільний нахил вперед, хребець за хребцем;
  • При повному нахилі видихнути, розслабити голову, плечі, руки;
  • Плавне повернення у вихідне положення;
  • Можна вголос чи подумки рахувати хребці.

"Границі"

Вправа "це мій простір"

  • Вихідне положення - стоячи;
  • Уявіть людину чи ситуацію, що Вас обмежують/дратують/ впливають;
  • Активуємо передню частину дельтоподібного м'яза, роблячи мах перед собою, кажемо вголос - "ЦЕ!";
  • Лікті вбік, наче прроштовхуємось у натовпі - "МІЙ!";
  • Скидіємо "вантаж" із плечей - "ПРОСТІР!";
  • Можна повторити 2-3 рази;
  • Запишіть відчуття.

Назва організації На які номери можна телефонувати 3 яких питань
Всеукраїнська безкоштовна дитяча лінія «телефон довіри» 0-800-500-21-80 цілодобово Екстрена психологічна допомога
Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей 0-800-500-33-50 цілодобово Попередження насильства в сім'ї
Спеціалізована служба психологічної допомоги «Телефон довіри» Харківського Обласного центра соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді 705-04-69 Щодня, цілодобово Екстрена психологічна допомога
«Телефон довіри» Харківського міського центра соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді «Довіра» 771-84-57 По буднях з 9-00 до 17-45 Екстрена психологічна допомога
Телефон довіри ХОО ВБО «Всеукраїнська мережа людей, що живуть із ВІЧ» 751-20-03, 752-74-38 По буднях з 9-00 до 15-00 Все, що стосується ВІЧ/СНІДу
Національна лінія телефону довіри з питань ВІЧ/СНІДу 800-500 45-10 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) Де пройти діагностику, як захистити себе від інфікування, як допомогти собі та своїм близьким, якщо така проблема вже існує і т.д.
Національна гаряча лінія з попередженню торгівлі людьми Міжнародного правозахисного центра La Strada-Україна 500-22-50 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) Попередження торгівлі людьми, у тому числі безпечного виїзду й працевлаштування за рубежем
Національна «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» з питань запобігання насильству 0-800-500-335 та 116-123 (безкоштовно з міських телефонів), 386 – для абонентів Київстар, Водафон 0-800-500-225 та 116-111 Консультації юриста, психолога, соціального педагога
Кiлькiсть переглядiв: 923

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.